80619408900
L2M 323,85 X 361,95 X 17,45 FPM
Specialkonstruerad axeltätning
Konstruktion
Läs mer
1. Yttre stålmantel, material Fe-P03. Ytfinish och ytterdiameter följer DIN-standarden. 2. Inre stödring, material Fe 37-stål Stödringen säkerställer lyckad montering av tätningen. 3. Rostfritt fjäderstöd, materialet BSI 301 S01 är konstruerat för att: a) säkerställa att fjädern håller sig på plats under monteringen b) göra det möjligt att vid behov avlägsna fjädern i samband med underhåll. 4. Spiralfjäder, material AISI 316. Ger en reglerad belastning på tätningsläppen och hjälper tätningselementet att följa axelns kast. 5. Tätningselementet av fluorgummi är fastvulkaniserat i den yttre stålmanteln (1). Driftsförhållanden Tryck: ≤ 0,5 bar Temperatur: -20°C.....+220°C Hastighet: ≤ 30m/s Axelns toleranser: ≤100 mm ± 0,08 101 - 150mm ± 0,10 151 - 250mm ± 0,13 > 250mm ± 0,25 Lägestoleranser: ≤76 mm ± 0,025 77 - 150 mm ± 0,040 151 - 255 mm ± 0,050 256 -510 mm +0,05/-0,10 511 -1015 mm +0,05/-0,15 > 1015 mm +0,05/-0,25 Fjäderförkortning när tätningen roterar: - hastighet < 5 m/s: normalfjäder - hastighet 5 - 10 m/s spiralfjäder bör kortas 5 – 10 % - hastighet > 10 m/s tätningen bör vara en statisk del Axelns ytjämnhet: - ytjämnhet Ra 0,2 - 0,4 µm - bärande yta > 60 % instickslipad - hårdhet58 - 62 HRC härdad eller metallbeläggning (ex. kromkarbid) - keramiska beläggningar (ex. kromoxid hastighet < 10 m/s) |